Shark Tank -veteranen Kevin O'Leary säger att hans kryptoexponering nu är större än guld - här är varför

Shark Tank -stjärnan och investeraren Kevin O’Leary säger att hans portfölj innehåller mer kryptovaluta än guld för första gången. 





 I en ny intervju med Daniella Cambone om Stansberry Research säger affärsmagnaten att även om han inte tänker sälja allt sitt guld direkt, ser han många möjligheter i kryptoutrymmet långt bortom rena spekulationer. "Jag har 5% i guld så krypto för första gången är mer än guld för mig, och jag kommer att behålla mitt guld. Jag ser ingen anledning att sälja den. Men i krypto satsar det inte bara på priset på Bitcoin (BTC) längre. Det finns så många andra sätt att investera, särskilt i blockchain -möjligheter [som] Solana och Ethereum ... Det finns så många olika nivåer, och naturligtvis nivå tvåorna, derivaten som läggs ovanpå Ethereum och Solana och alla andra ... Jag ser bara många investeringsmöjligheter och jag kommer att bli en investerare i det utrymmet. ” O'Leary avslöjar att krypto nu utgör 7% av sin investeringsportfölj. Han säger också att medan media tenderar att driva en kil mellan Bitcoin och guld, hävdar han att det är en "bra idé" att ha exponering i båda tillgångarna. ”Ingenting kommer att ersätta guld… [Det] kommer att förbli en tillgångsklass i portföljer som min och andra som fastighet. Du kan inte satsa guld. Du kan inte låna ut guld ... Samtidigt, med krypto, har du möjlighet att satsa eller låna ut det och få någon form av uppskattning av värde genom ränta. Så jag tror att de är två olika tillgångsklasser ... Det är roligt att se pressen skapa denna kontrovers mellan guld och Bitcoin, [men] det är irrelevant. De är helt olika. Ur mitt perspektiv är det bra att ha exponering för båda. ”

Skicka en kommentar

Nyare Äldre